tisdag 7 juni 2011

Sommarlov!

Äntligen är sista tentan avklarad och detta skulle firas med fina damer på en stor takterass i Göteborg. Jag fick dock spendera denna första sommarlovskväll i soffan då jag inte känner mig helt på topp.
Idag har ändå varit en ganska effektiv dag då jag hunnit göra egen musli, rabarberpaj samt goda choklad-nöt-bollar.
Denna fina jordgubbsväxten hängde vid dörren när jag kom hem. Min karl tyckte sommarlovet skulle firas :)


Dessa bollar var ett hop-kok utav det som fanns hemma. Försökte mig på en nyttigare variant av chokladbollar.
Tog lite smör (ca 10 g)
 4 tsk kesella
lite valnötter, hasselnötter, paranöter(ca två nävar sammanlagt)
russin (en halv näve) , torkade aprikoser (osvavlade), katrinplommon (ca 3 av varje)
3 tsk kakao
1 tsk vaniljsocker
4 nävar havregryn
Mixade allt i mixer till lagom kladdig konsistens, samt rullade i kokos. Bakade även in en helhasselnöt i vissa, de blev super goda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada om ni skriver en rad!