tisdag 16 augusti 2011

8 kronors lunch :)



Hej! Första dagen i skolan. Jag hade lite tur som hade första lektionen med min roomie Sophie, skönt o slippa vara totalt utlämnad.
Totalt utlämnad blev jag dock ändå, när jag förstod ca 5 % av vad läraren sa. Hehe
Detta är dock en kurs som bara håller på tills sista september så den är varje dag, och det går i snabbt tempo. Dock är det inga prov, utan man betygsätts utefter några uppgifter och övningar och ett arbete.
Om jag bara visste vad allt skulle handla om så vore det ju lite enklare. Vi ska iaf läsa massa text o skriva en text om globalisering denna veckan. Hey, där vet jag vad all min fritid tog vägen!
Hade ytterligare en klass nu på kvällen mellan klockan 21.10-22.00. Sjukt nöjd över att det tar fem minuter att gå dit. Efter att ha översatt den första lektionen, övat lite glosor, ätit och tagit en powernap kände jag mej ganska redo att gå till skolan igen.
Logistikprocess var detta, fler ord som var lätta att förstå (och samma lärare som imorse så han visste mitt lilla problem med att jag skulle tagit alla kurser på engelska men nu måste läsa dem på spanska istället). Detta berättade han glatt för klassen, som skrattade lika glatt de :)
Sen skulle vi dela in oss i grupper. Läraren säger att vi ska vara två och två, men alla protesterar och han går med på tre och tre. Då säger tjejerna som sitter bredvid mej "kan inte vi få vara 4, vi har den utländska tjejen i vår grupp". Alla skrattar igen. Hehe. Men de verkar snälla. Så jag har en grupp iaf. :)
Samma här med grupparbeten och övningar och redovisningar av olika slag, så jag känner hoppet om ett godkänt växa inom mej :)

Just de ja, tog en taco på gatan med lammfärs (tror jag), potatis, lök o ost. Yummi :)

Nä, nu är det dags att plugga lite ord, helt ärligt, varför har ingen lärt mej ord som tullsänkningar, konkurrensfördelar och varumärkeskännedom tidigare? Livet hade varit så mycket enklare isf. Hehe.

Puss o kram!

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHAHA sitter här och skrattar högt för mig själv, samtidigt som jag är så himla övertygad att om det är nån som kan ro hem det här fortfarande med glimten i ögat så är det DU! du är grym!

    Saknar dig här hemma!
    Puss

    SvaraRadera

Vi blir glada om ni skriver en rad!