lördag 13 augusti 2011

Balkongmys!


God morgon!

Det är så lustigt med denna tidsskillnad, men nu är det iaf lördag här o klockan är lite efter 11. Känns sjukt att alla ni där hemma redan har "upplevt" denna dag..

Både torsdag och fredag kantades av en hel del öl-drickeri. Vi var på ett billigt men fräsht hak nära där vi bor som heter oslo lounge (så man känner sej lite som hemma). Vi går tydligen dit för att det är så billigt med öl, och de har en så bra deal; två öl för 35 pesos. Så alla dricker hela tiden ölen i par om två, för att det ska bli så billigt som möjligt. Dock köpte jag bara en, och gissa priset, haha, 17 pesos. Alltså billigare o köpa en och en :D hihi
jäjä, iaf så skulle vi till centro historical i torsdags (berättar mer om det när jag vet var det är) och skulle kl 13 starta dagen med en öl. Jag tyckte dock att det var lite tidigt, och när klockan var typ 18, och vi inte hade kommit vidare och alla va sketfulla så kände jag att jag var lite sent ute för att kunna komma ikapp.. Så det blev en lugn hemmakväll med Sophie istället.
Fredagen fick vi en rundtur i skolan och vi gjorde ett litet spanska test. Spanska lärarinnan var hur skön som helst och det ska bli riktigt trevligt att lära sej spanska med henne :D
En mycket trevlig överraskning för mej var att Hector, den andra svensken på skolan som även är från Handels för den skönaste och trevligaste människan på länge.Fredagen kantades av öldrickeri på Oslolounge, fortsatte med öldrickeri hos två franska tjejer, för att sedan förflyttas hem till Hectors och hans trevliga roomie Arnolds ställe med lite öl för att sedan gå ut på ett crowded uteställe. Trevligt, bra musik o som sagt mycket folk. Kände mej lite som ett "ljushuvud" när jag gick omkring där. Inte så många har tidigare reflekterat över min hårfärg, men här syntes den lite mer. Men det var hur lugnt som helst, bara en tjock amerikan som dansade upp sin stora rumpa i min mage o tog min hand o klappade den på hans bakdel.. hehe. men annars var det lugnt :D

Det är många från Frankrike och Holland som är här och studerar. Alla är super trevliga och all konversation är på enegelska, skönt :D

Nu ska jag försöka kicka igång denna dag, Hector har lovat mej en lång rundvandring i staden så vi får väl se vad vi hittar på.

Puss o Kram på alla er därhemma!


Ganska äcklig "snabbmat". Godare att äta i de små stånden..

1 kommentar:

  1. Hej finaste! Fasen vad det är kul att läsa om vad du gör och hur du har det. Du verkar ha det hur bra som helst, njut. Här hemma har hösten kommit och just öser regnet ner.

    Puss din själsfrände =)

    SvaraRadera

Vi blir glada om ni skriver en rad!