onsdag 10 augusti 2011

En fin dag


God kväll!

Idag har varit en lång promenad dag. Om jag på min första ensamma utflykt hade vågat mej ca 50 meter längre så hade jag upptäckt att vi bodde nära starbucks, zara, zara home, bershka m.m. Men det var en spännande upptäckt idag istället :D Dessutom ligger vår skola mittemot ett grande köpcentrum (även detta missade jag sist hehe) men massa matställen och shopping. Så detta bådar gott!
Har även köpt mej en mobil. Helt tokigt billigt. 150 kr för en ny Nokia (japp den är sjukt simpel) o i det ingick ca 60 kr att ringa för. Dessutom så höll telefonkillen på med mitt pass o betalning o montering sjukt länge, så frågan är hur de går runt på en sådan affär. Men om någon skulle vilja ha mitt nummer så säg till :D
Har sedan varit på skolan och "fixat" mitt schema med mina kurser och så, och gissa vilken överraskning när de utlovade engelska logistikkurserna helt plötsligt har blivit logistikkurser på spanska! jey! haha. Så nu har jag alltså inget annat val, men jag kommer förhoppningsvis lära mej snabbare.. Men sen så blir schemat pissigt då flera av föreläsningarna är ca kl 21-22. Så man är ledig större delen av dagen och går sedan i skolan på kvällarna.. Lite skillnad från hemma.
Jag och Sophie har även hunnit med att käka god mat, kolla in parker och ännu mer shopping. Hon är en trevlig prick och vi pratar både svenska, spanska, engelska och franska.. Jag kommer att bli så fantastiskt förvirrad.
Puss o Kram!
ps. Det är lite dåligt med fotande här. Än så länge inget "kul" att ta kort på. Men det kommer så håll till godo. Dessutom är alla supertrevliga än sålänge! Plus att Sophie blev tokigt besviken när jag sa att jag var fejkblond (öh hallå utväxt!?) och när jag sa att typ EN av mina vänner var blond på riktigt så fanns inte ord för hennes besvikelse..
Kram igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada om ni skriver en rad!