torsdag 25 augusti 2011

Skoooola!

Hej!

Här rullar dagarna på, imorgon är det torsdag! Helt tokigt!

Men det är fullt upp på dagarna.. I söndags vart det en liten film o middag hos Hector med vänner, på måndagen vart det en öl efter skolan (slutar 22) fast ingen öl för mej då. Haha. Men lite sällskap o ett glas vatten. herregud, man kan ju inte dricka öl på en måndag. Jag vart iaf så trött så jag hade bara däckat.. Igår blev jag bjuden av dessa godingar här nedanför på bak-kväll. När jag dök upp där så skulle vi tydligen på teater (mamman kände en av skådespelarna i pjäsen) så det var lite spännande. Dom pratade väldigt klart och tydligt, (annars har alla en förmåga här o prata väldigt snabbt och otydligt så du inte hänger med nånstans) men här förstod jag iaf handlingen. Hon hängde sej i slutet, så det var lite sorgligt.
Det är regnsäsong här i Mexico, men vi har varit ganska så skonade från regn so far. Men precis när teatern började så öppnade sej himlen och det åskade och regnade (som tur var så var teatern inomhus :P ). Dock var det fortfarande pissregn när vi kom ut, och då snackar jag verkligen pissregn. Alla texibilar var upptagna o när vi en timme senare (i regnet) fick tag i en så var den svindyr. Men, what to do :D
Åkte hem till Maya iaf, med tuffa-morsan i spetsen. Nu skulle det bakas brownies! När vi kom så hade dock en annan kille som bor i lght:en (dom bor 5 pers där) precis stoppat in kyckling o potatis i ugnen. Inte nog med att han tagit den enda ugnsfasta formen, han skulle även ockupera ugnen länge!
Vi blandade smet, och åt goda bröd med tomatsalsa o rökt tonfisk, drack vin ur kaffekoppar. Efter lååång tid var hans mat fortfarande inte klar. Hoppsan, ugnen (gas) hade visst slocknat. Typsikt. Klockan 24 så tog killen ut maten ur ugnen för vi hetsade så mycket (den var alltså inte färdig) och in åkte vår brownie! Jippi! 50 minuter blev dock 100 minuter! Herrejesus, jag har aldrig väntat så länge på brownies! Men goda var dem!
Dock missade mamman sin buss, skulle tagit en "nattbuss" (tar ca 9 timmar hem till henne) men fick istället ta en på morgonen. Stackaren, hon skulle jobba o så.. Men dom är inte så knussliga, hon var nöjd med livet ändå. Inte alls som vi skulle gjort i Sverige, svurit och blivit arga. Nej då, hon skrattade o var glad. Något att ta efter? ;D
Idag var det dock lite segt i skolan, men det var extra kul på spanska lektionen när vi skulle öva preteritum (vad vi gjorde igår) jag hade ju iaf något kul att berätta (jämfört med de andra utisarna som hade kokat pasta, eller värmt sin macka i micron..)
Idag har det varit plugg hela dagen! Tänk om jag hade kunnat skriva lika snabbt på spanska som jag gör här! det hade ju bara varit för härligt! :D

Nu blir det till att öva lite spanska verb, innan det blir sängen tidigt. Min mage har börjat strula lite (inte så dåligt o klara sej galant i över två veckor!) så det är inte så roligt. Igår köpte jag blåbär o morotspure, läste på google att de skulle vara bra. Alltså morotspure för barn upp till två år = det värsta jag har ätit ever! (hur har kissie kunnat överleva på barnmat?)

Okaj, miss you al!
Puss



En "liten" fjärilslarv på språng..

Söta Maya och hennes mamma.

Vin i kaffemugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada om ni skriver en rad!