måndag 22 augusti 2011


Sen på kvällen så var det fest hos en fransman och hans roomisar som var mexare och en colombian. Han är Dj och har tagit med sej massa prylar, så de hade en stor balkong och en "tak-terass" så vi hade värsta dansgolvet med massa bra musik o rolig dans! Johanna gillar mycket :D
Den ena roomisens mamma var också med på festen. Störtskön! Hon dansade, lagade lasagne till alla, bjöd på muffins, rockade lite till och var allmänt skitkul! Hon övade spanska med mej och berättade massa konstiga kulturella saker och sverige och norge. Hon pratade om ingemar bergman, astrid lindgren, edward munk o massa andra som jag inte hade en aning om. hehe.
Men kvällen var sjit trevlig, och efter skyp:e med mor, far, bror, svägerska o goaste ollie så kunde jag somna gott.
Imorse var jag dock uppe med tuppen och skrev klart mitt skolarbete. Jag hade skrivit det på svenska och tänkte översätta det till spanska men insåg att det var misssion skit-svårt så det blev på engelska istället (vilket inte heller va det lättaste) men är iaf klar nu, och har unnat mej ett par skor! först shoppingen avklarad! Blev något så spännande som ett par vita converse! ca 250-300 sek i converseaffären. Det är typ det enda här som är billigare än hemma.. hehe.
Någon med erfarenhet, hur mycket töjer de ut sej? Har kanske tagit en strl för stora... hmm.

Okej, är sjukt trött här, men det kanske blir en bio ikväll...
Jag saknar er alla där hemma! Har varit borta i två små veckor nu, men tiden går faktiskt fort.
Fick en fin låt av min Smuss-tuss förut, "just a kiss" med lady antebellum. Saknar dej Smussen!
Ok, kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Ååååååh SAKNAR dig med!! Skype snarast!!! Puss och Love

    SvaraRadera

Vi blir glada om ni skriver en rad!