måndag 8 augusti 2011

Bland burritos och Mexicaner!


Hej!

För er som läser, men som inte känner mig, så har jag fått chansen att studera en av mina terminer i Mexico City. Jag tänkte blogga lite om hur jag har det och vad jag gör.

Nu sitter jag här i min lilla lägenhet, och på besök har jag två bastanta lite äldre städerskor som i över en timma har fejjat o städat denna stora lya på max 50 kvadrat. Det roliga var att det var typ städat när jag kom igår, men nu antar jag att det kommer skina som bara den! ;D
Igår var en lång resdag, Göteborg-London-Huston-Mexico City, Började med att bli "uppgraderad" på Sas flygningen till London, så det bjöds på stor frukost med kaffe juice fralla fil och kaka. Mums.
Allt flöt på bra, men det var tur att jag hade gott om tid i Texas då det var sjuka kontroller av allas pass och bagage. Vid incheckningen träffade jag på en 56 årig amerikan som blev väldigt orolig för mej när jag skulle till Mexico. Han typ hoppade på mej i kön och sa att jag såg alldeles för skandinavisk ut i mitt utseende och klädstil för att vara Mexican. Förstår inte alls vad han menade med det.. :D
Men iaf så misstrodde han att de skulle möta mej på flygplatsen i Mexico, så han styrde o grejade, o planen var att i värsta fall skulle jag få följa med till hans hotell o i värsta fall stanna där så skulle han skjutsa mej dagen efter. Haha. Han flög business (kom alltså av planet mycket snabbare än mej) o sa att om han inte såg ett gäng stå o vänta på "Johanna" med skylt då skulle han minsann stå kvar o vänta på mej. O mycket riktigt så gjorde han det. "haha, the only one waiting for you is a craszy american". Men nejdå, det stod två snälla mexicaner och väntade på mej, dock lite längre bort, och med en skylt på skolnamnet och inte mitt namn. Så det gick så fint så ;D
Jag skall tydligen bo med en fransktjej, Sophie, här, men henne har jag inte sett röken av. Hon har bara slängt in sin väska i sin garderob o hon verkar inte ha för avsikt att komma hit o hämta upp mej.. Vi har iaf varsitt litet rum med säng o garderober (jag har även balkong) och varsin liten toalett med dusch. Mycket bra!
Dock är min säng lite för kort när jag ligger rak, men va fasen, de e ju bara 5 månader, inte kan man bli kutryggig på så kort tid? Och självklart har de ett litet lakan som man ska ha över sej och sedan ett täcke ovan på det. Så himla osmart, tack mamma för att jag tog med ett eget påslakan! Inte för att det passade särskillt bra (tror att täcket är typ size dubbeltäcke) men jag är nöjd. Något annat som var helt sjukt var mina kuddar. Halvmeter höga stenbumlingar. Helt sjukt, har aldrig varit med om en så hårt stoppade kuddar! Smög dock in till min frånvarande fransyskas rum, och mninsann så hade hon två normala kuddar, så jag bytte en, så nu kan jag nog sova liggandes istället för sittandes inatt.
Har varit ute tre gånger idag (och klockan är bara halv 12 på dagen). Men första gången var jag så harig så jag vågade mej endast ner till seven eleven (som ligger ett jämfota hopp utanför min entre). Andra gången vågade jag mej runt två stora hus/kvarter, och jag hittade tillbaka! Nu sista gången var jag så hardcore så jag var ute i nästan en timme. Jag hittade min skola. Tar ca 5 minuter att gå dit om man tar rätt väg från början. hehe.
Det doftar gott på gatorna, tacos o andra goda mat stånd finns lite här och där. Har dock inte vågat prova något än, men kanske en lunch taco. Får se hur tuff jag är. Annars växer det palmer och kaktusar i rabatterna och livet känns allmänt exotiskt :D
Okej, det var allt för denna gång, skall försöka få med lite bilder nästa gång. Förövrigt så gick städerskorna precis, de va visst mor och dotter förklarade hon. Alltså, de var här i över två timmar, och igår fattade jag det som att de skulle komma en gång varannan vecka, men dom kommer igen på fredag! De var sjukt söta. En hade en gigantisk papiljott i luggen. hihi
Puss o kram på er!

1 kommentar:

  1. Åh underbart att höra från dig! Saknar dig redan. Låter kanon darling, köp en sombrero å göm ditt blonda hår i så kan du gå överallt sen:) kärlek

    SvaraRadera

Vi blir glada om ni skriver en rad!