torsdag 11 augusti 2011

Första tacosen!

Hej!

Denna morgon startade med ett samtal till vår lägenhet från vår dörrvakt som talade om för oss att vi hade två vänner på besök där nere. Hmm, jaha, men vi har inga vänner?! Första tanken är (efter allt som alla har tutat i mej) att nu kommer någon för att typ råna oss eller nåt.
Men det var två helt vanliga franska killar som kollade läget o visste om vi visste någon stans man kan bo osv. Så farligare än så var det inte.

Dagens mission för Sophie och mej var att fixa lite mer köksutrustning. Durkslag, decilitermått, skärbräda, läslampa mm. Det konstiga här är att dessa sakerna är ganska dyra, och ganska svåra att hitta. Men en taxi körde oss till ett något skummare område än det vi brukar röra oss i. Lite udda affärer o men vi fann vad vi letade efter. Vi provade även tacos i ett litet stånd för första gången, 5 stycken för 20 pesos (ca =12 kr) så det kändes helt okej :D Riktigt goda var de också!

Vädret har hittills varit fantastiskt, varmt, soligt och vi har blivit skonade från regn. Dock är det inte så att men ligger och solar på dagarna, då det i stort sett är bilar och människor överallt. Det finns några parker, men Mexarna ligger inte där och solar direkt.. hehe

På kvällen mötte vi upp 3 andra utbytesstudenter, en fransman, en holländare och tysk. Tre riktigt trevliga killar. Vi gick till en bar i ett område som heter "La Condesa" (där de flesta barerna och hänga ute ställena finns) där vi mötte upp de två fransmännen från i morse samt att det kom en utbytestjej till sen.
Så det var en trevlig kväll. Det var ladies-price på drinkar och öl, och en drink kostade så mycket som ca 7-9 kr. Det var kanske inte den starkaste drink jag druckit men...
Denna kväll slutade i en taxi med en sjukt kul mexare som körde. Han var nog ganska glad över vårt sällskap om man säger så. Han tyckte att våra svenska skor var hel festliga (svenska skor måste väl ändå vara träskor, o då är min fråga, vem fasen har med sej/på sej träskor på sin mexico semester) haha. Sen hade han även träffat många svenskar och de var alltid lika fulla, "Kungar i baren". Jag levde dock inte upp till hans förväntningar då jag varken hade träskor eller var full..

Nu är det iaf morgon här och jag ska försöka öva lite spanska. De e lite roligt för det sista jag gör på kvällen är att läsa in lite ord, och när jag vaknar och ligger i den där "morgon-dimman" så repetar min hjärna massa på spanska. Fast ändå så kommer jag typ inte ihåg det när jag vaknar. hehe.



1 kommentar:

Vi blir glada om ni skriver en rad!