tisdag 30 augusti 2011

Flytt!

Goddag!

Dagarna bara springer iväg! Har nu varit här i tre veckor, och idag gjorde ja lite språkliga framsteg, har övat lite ord i preterium o idag pratade jag lite på lektionen. Mycket nöjd! :)
De har hänt lite grejer här på senaste som resulterat i att jag numera sover på en madrass hos några andra utbytesstudenter i deras vardagsrum. Det hela började med att huxflux var mina hörlurar till telefonen borta. Jag visste att jag haft dem på kvällen, men när jag kom hem från skolan så var de borta. Frågade städerskorna, men de hade inte sett dem..
Jag hade fått för mej att det saknades pengar i mitt kuvert som jag hade hemma i min garderob, så jag började skriva upp hur mycket som var där i. De enda som har nycklar till lght är städerskorna. Så på fredagmorgon, stängde jag mitt kuvert o ställde de så att jag visste om någon kikat i det.
När jag kom hem från skolan, kl 11 på morgonen så låg mina hörlurar på sängen. Jag frågade städerskan (som alltid har med sej sin lilla dotter, ca 8 år) hur de kommit dit, o hon sa att de legat på sängen när hon kommit denna morgon (vilket de inte hade då jag själv bäddat på morgonen). Jag kollar mitt kuvert, o pengar, kvitto och visakort är borta! Jag börjar prata med städerskan, men får typ panik eftersom jag inte kan prata med dem osv! Ringer o spärrar mitt kort o får tillsist tag i han på skolan som är ansvarig för oss på skolan. Han kommer (med sin chef) sen kommer en väktare och dennas chef.
Städerskan fortsatte städa o dottern satt i deras "städskrubb". Jag letade överallt! Och tillsist, under tvättmedlet i en hink låg min mobil, pengar, visa kort, smink, örhängen o en liten parfym. Värsta rånet. Hehe.
Men massa skit, städerskan skyllde på mej, sa att jag gjort det. Vilket inte är så troligt. Hehe.
Men tillsist, efter mycket om och men (när vi packat alla våra grejer) fick vi träffa ägarna till lght, fick tillbaka vår deposition och flytta. Kändes inte rätt att bo kvar där.
Männen från skolan var så himla gulliga, de satt kvar o väntade när vi packade o tog verkligen hand om oss.
Sen invaderade vi denna lght jag bor i nu. Skiiit va mycke grejer man lyckas samla på sej på tre veckor. Hehe
Sov på soffan. Mycket härligt!
På lördagen var det dock äventyr igen, hade blivit med bjuden av en tjej i min klass till ett sommarhus i cocoyoc. Så vi skulle ses kl 12. Det skulle ta ca 1-2 timmar att köra dit beroende på trafiken.
Japp. Mexikansktid. Vi blev upphämtade 14.30 o va på plats ca 19. Hehe. Dock var det en mycket trevlig bilresa med lite öldrickning, mycke sång o trevligt sällskap. Dom är roliga i Mexico, så fort vi såg polisen var vi tvungna att gömma ölen "för det à olagligt" men att de satt två tjejer i bagaget o att ingen hade bälte (förutom jag och även de andra efter att jag tvingat dem :p ) de bryr sej inte polisen om. Inte alls! Haha
Blev stannade av militärpolis som hade feta vapen o kollade vår bil efter droger. Men de va hellugnt. Hehe
Sen var det ganska vild fest hela natten. Vi badade i pool, drack tequila med salt o lime UR chilli (STARKT!) o grillade, åt kött o tacos o allt möjligt gött!
Dagen efter var liiite avslagen. Men trevlig. Det är himla kul med alla glada, roliga o trevliga människor här!
Jag har det hur bra som helst!
På lördagmorgon får jag ett nytt rum o kommer att bo ihop med Hector, Alex (franssyska) o Arnold (Holland). De är alla supernajjs o de ska bli kul med lite "fler" folk!
Nu är det nog dags o ta mej en liten tupplur på min madrass.
Puss o Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada om ni skriver en rad!